Boechout richt nieuwe fietszone in op korte deel van Vremdesesteenweg en op Ten Halve

Boechout zet graag in op de veiligheid van fietsers en schoolgaande kinderen. Vanaf 1 september worden daarom ook het korte deel van de Vremdesesteenweg en Ten Halve ingericht als fietszone.
Tegelijk komt er in die straten en in de Schaliehoevewijk een zone 30.

Boechout zet de laatste jaren meer in op fietsstraten en fietszones, netwerken van aaneengesloten fietsstraten. Vanaf september komt er een derde fietszone bij: de (korte) Vremdesesteenweg, het deel tussen de Provinciesteenweg en Gillegomstraat, en Ten Halve. “Dat deel van de Vremdesesteenweg is een drukke fietsroute voor zowel schoolgaande kinderen als voor woon-werkverkeer. Maar ook heel wat gemotoriseerd verkeer dat uit de richting van Vremde en de Gillegomwijk komt, volgt deze route richting N10 naar Lier of naar het centrum van Boechout”, zegtschepen van Mobiliteit Rudi Goyvaerts. “Beide straten worden daarom ingericht als fietsstraten.

Verkeersborden zullen het begin en einde van de fietszone aanduiden. Omdat een fietszone goed leesbaar en duidelijk moet zijn, heeft de gemeente bij de Vlaamse overheid subsidies aangevraagd om in de (korte) Vremdesesteenweg een roodbruine toplaag, een kasseistrook in het midden van de rijbaan (tussen de Hellestraat en de N10) en grondmarkeringen en logo’s bij het begin van de zone aan te brengen. Door de inrichting van de fietszone vervalt de voorrang van rechts vanuit de Heerbaan en de Hellestraat.

In de (korte) Vremdesesteenweg worden ook geschrankte parkeerplaatsen gemaakt.

Tegelijk met de fietszone wordt in de (korte) Vremdesesteenweg en Ten Halve zone 30 ingevoerd. Ook de Schaliehoevewijk wordt een zone 30. “Met deze maatregelen willen we de verkeersveiligheid vergroten en de leefbaarheid voor onze inwoners verbeteren”, zegt Rudi Goyvaerts

%d bloggers liken dit: