Lier lanceert campagne ter promotie van gebruik thuisloket

In maart lanceerde stad en OCMW Lier een nieuwe website. Www.lier.be kreeg een grondige update en nieuw jasje, daarnaast werd ook een volledig nieuw e-loket geïntegreerd. De nieuwe website speelt in op de manier waarop bezoekers de site gebruiken, nog meer dan ooit kunnen inwoners en andere klanten zelf hun weg vinden. Gemakkelijk, snel en gebruiksvriendelijk.

Via het thuisloket op www.lier.be kan je heel wat documenten aanvragen zonder dat je daarvoor naar het stadskantoor moet komen. Heb je een attest uit het bevolkingsregister nodig, een akte van de burgerlijke stand, een uittreksel uit het strafregister,… dan kan je dit meteen downloaden door aan te melden met je e-ID of It’s Me. Er is ook een koppeling met de e-box, de elektronische postbus van de federale overheid, zodat je je aangevraagde document ook daar ontvangt. Ook met Mijn Burgerprofiel, het initiatief van de Vlaamse Overheid, wordt er gekoppeld. Deze mogelijkheden zullen in de toekomst alleen maar verder uitbreiden.

Om de nieuwe mogelijkheden extra in de kijker te plaatsen, lanceert de stad een campagne rond het gebruik van het thuisloket. We willen inwoners en andere klanten laten zien hoe snel en gemakkelijk je op die manier aanvragen kan doen en ze daar ook toe begeleiden. Werk en privé kan je zo nog makkelijker combineren, een bezoekje aan het stadskantoor heb je op die manier immers al uitgespaard.

De boodschap van de campagne is dat het thuisloket er altijd (24/24) en overal voor je is. Met verschillende locatievarianten in het campagnebeeld gaat de campagne zo het hele jaar rond. Te starten met het thuisloket vanuit je zetel, en later ook vanop een terrasje (wanneer het opnieuw kan), vanop de trein, vanop de bus, … De campagne wordt verspreid in de verschillende kanalen van de stad zelf en aangevuld met een aantal externe dragers.

Voor wie het niet zelf kan, volgen later nog begeleidende filmpjes online en fysieke opleidingen in o.a. de dienstencentra en in samenwerking met een aantal externe partners die actief zijn in het welzijnsveld. Dit luik van de campagne wordt in het najaar verder uitgerold.

%d bloggers liken dit: