Online aanvragen van bewonerskaarten – Lees de flow die je moet doorlopen

De online tool van Streeteo werkt! Het parkeerbedrijf mocht reeds een massa digitale aanvragen succesvol ontvangen.

Inwoners die hun hoofdverblijfplaats hebben in een straat waar op 1 januari 2020 voor het eerst een parkeerregime wordt ingevoerd, kunnen nu voor de eerste keer een bewonerskaart aanvragen.

Inwoners die in 2019 reeds een bewonerskaart hadden, hoeven tegen 1 januari 2020 niets te doen. De wijziging van de straten die binnen hun bewonerszone vallen, gebeurt automatisch. Pas wanneer de geldigheidstermijn van hun huidige bewonerskaart is afgelopen, moeten zij een verlenging van hun bewonerskaart aanvragen.

Nieuwe bewonerskaarten worden met ingang van 1 januari 2020 steeds digitaal geregistreerd. Een fysieke kaart leggen verdwijnt bijgevolg stelselmatig uit het straatbeeld.

We merken bij inwoners die voor het eerst in een blauw zone wonen dat er bij online aanvragen af en toe vertragingen of technische problemen opduiken. Die zijn veelal van individuele aard. Lees via onderstaande link de flow die je tijdens een succesvolle aanvraag moet doorlopen.

We geven daar ook enkele tips mee. Zo is het heel belangrijk dat je als startdatum 1 januari 2020 ingeeft. Anders gaat het systeem je een (eerste) kaart van slechts 1 jaar toewijzen. Deed je dat toch fout, dan corrigeert het parkeerbedrijf dat manueel. Aanvragers uit nieuwe blauwe zones worden sowieso geregistreerd voor een eerste kaart die twee jaar geldig is met ingang van 1 januari 2020.

www.mortsel.be/bewonerskaart

Afbeelding van haragopal via Pixabay