PAJU Design uit Edegem biedt een binnen- en buitencollectie van kaarsen aan

EDEGEM – PAJU Design is een hedendaags Belgisch merk, geleid door Christophe Scheyvaerts en Chloë Sas uit Edegem, dat haar klanten helpt bij het creëren van fantasierijke en stijlvolle buitenruimtes. Geïnspireerd door de wereldwijde trend om het buitenleven te omarmen als een verlengstuk van de persoonlijke leefruimte, wil het een frisse nieuwe look brengen.

Chloë: ‘Wij zaten al een hele tijd met het idee in ons achterhoofd om een eigen zaak op te starten. Vorige maand zijn we dan begonnen met PAJU. Er zijn heel veel kaarsen op de markt. Wij gingen op zoek naar iets dat prijstoegankelijk is. Vooral voor buitenkaarsen is de markt nog bijzonder klein. Wij zijn zelf levensgenieters en wilden met iets uitpakken waar we zelf ook blij mee zouden zijn. Niettegenstaande we dus pas zijn opgestart, zijn de reacties unaniem positief. Er is veel vraag naar kaarsen om buiten te plaatsen. Dat creëert nu eenmaal een gezellige sfeer. Onze potten zijn dusdanig ontworpen dat je ze later nog kan gebruiken om bloemen in te plaatsen bijvoorbeeld. Wij richten ons ook op horecazaken die hun tuin willen opfleuren met kaarsen. Het is tevens de bedoeling om aan deze zaken de optie aan te bieden om een pot aan te kopen die dan telkens opnieuw kan worden gevuld met nieuwe kaarsen. Mensen kunnen onze kaarsen in eerste instantie via de website bestellen (www.pajudesign.com) maar er zijn volop onderhandelingen bezig met winkels die ze ook fysiek zullen aanbieden. In een aantal zaken kan je nu al terecht: bij Home of Geraldine, de interieurshop in de Boerenlegerstraat in Edegem bijvoorbeeld.’

Voor de komende winterperiode worden producten aangeboden die een opvallende en tijdloze uitstraling combineren met hoogwaardige afwerkingen en materialen om een ‘wow-factor’ te creëren, zoals de zaakvoerders het zelf formuleren. Christophe: ‘Onze webshop is toegankelijk voor iedereen. We werken met houten wieken, wat er voor zorgt dat je het geluid krijgt van een open haard. Ik ben wereldwijd verantwoordelijk voor een bedrijf dat decoratieve artikelen ontwerpt en zit dus eigenlijk al in de branche. Chloë is actief bij een firma die advertenties verkoopt waardoor ze heel wat kennis opdoet van Marketing en Sales. Deze know how komt ten goede voor onze start up. Aanvankelijk waren we zinnens om iets met mode te doen maar optornen tegen grote ketens is gewoon niet mogelijk. Dit is een meer dan volwaardig alternatief. Kaarsen zijn immers tijdloos. We hebben een businessplan opgesteld. Voorlopig liggen we alvast voor op ons schema.’

Choë: ‘We hebben altijd gedroomd om een ​​geweldig merk te creëren dat kan voldoen aan al de behoeften van onze klanten en betrouwbaar is. Onze verpakkingen kunnen worden gepersonaliseerd om onze producten als relatiegeschenk te gebruiken. We hebben potten met verschillende afmetingen en variërend van 25 tot 85 euro.’ Christophe: ‘Vandaar ook onze naamkeuze. Nu we onze eigen zaak zijn begonnen dragen de grote potten (PApie) zijn en de kleinere mijn (JUnior) bijnaam: PAJU dus. Op termijn willen we een gamma producten aanbieden onder de dezelfde noemer: ecologisch en Belgisch, met als slogan ‘Think Outside’.’ Wie de collectie wil bekijken kan op 15 en 16 december terecht bij Wild Jo’s Market in stadsbrouwerij De Koninck aan de Boomgaardstraat in Berchem. (EM)

%d bloggers liken dit: