Vanaf 16 maart ga je op date met gemeentediensten in Lint

Kortere wachttijden, betere service! Maak een afspraak met je lokaal bestuur!

Vanaf 16 maart 2020 gaan de diensten burgerzaken en omgeving op afspraak werken.

Dit betekent dat je voor je nieuwe identiteitskaart, je rijbewijs, je trouw- of (ver)bouwplannen, milieuaanvragen, …. niet meer zomaar het gemeentehuis binnenloopt, maar eerst een afspraak maakt.

Gedaan met lange wachttijden!  Je maakt een afspraak en klaar! Een afspraak boeken kan vanaf 11 maart. Daarbij kunnen de medewerkers jouw komst voorbereiden en kan je efficiënter geholpen worden.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een afspraak te maken: online, telefonisch of je gaat naar het gemeentehuis waar je verder geholpen wordt om een afspraak te regelen.

Hoe online een afspraak boeken?

Via deze website! Klik op de knop ‘afspraak maken’ en kies waarvoor en wanneer je een afspraak wenst.

Als je een afspraak hebt vastgelegd, krijg je via e-mail een code. Die gebruik je later om je aan te melden voor je afspraak. Hoe en waar meld je je aan? Dat doe je via de tablet die aan het onthaal en bij de dienst burgerzaken beschikbaar is.

Wist je dat je voor vele zaken via de site ‘Mijn dossier’ én een kaartlezer bij de hand al veel documenten en bewijzen van thuis uit zelf aan te vragen zonder dat je naar het gemeentehuis moet? Dit kan voor volgende producten:

  • bewijs van woonst
  • bewijs van leven
  • bewijs van nationaliteit
  • samenstelling van gezin
  • aanvraag adreswijziging

Is online werken niets voor jou?  Maak gerust een afspraak via een van de volgende mogelijkheden en de medewerkers van het lokaal bestuur helpen je graag verder.

Telefonisch

Bel naar het nummer 03 460 13 30 en geef aan waarvoor je een afspraak wenst en wanneer dit het best past voor jou.

Maak een afspraak aan het onthaal in het gemeentehuis 

Is een computer niets voor jou? Telefoneer je niet graag? Kom je liever even langs om een afspraak te maken?  Dat kan! In het gemeentehuis, aan de inkom verwelkomt onze onthaalmedewerker je graag en helpt je verder.

Dus jij kiest hoe en wanneer je geholpen wordt en het lokaal bestuur biedt betere service, kortere wachttijden en dus word je sneller geholpen.